Terug
We stimuleren duurzame mobiliteit met een uitgebreide laadinfrastructuur.
Wat willen we gaan doen: | Voortgang 2024: |
We hebben een laadvisie vast laten stellen en geven daar proactief invulling aan zodat de transitie naar elektrisch vervoer geen vertraging oploopt. | Loopt |
We zetten in op een beter gebruik van de waterbus door: - vooral de first and last mile te verzorgen - onderhoud aan de waterbushalte - in 2026 groot onderhoud te plegen aan het ponton. |
Het onderhoud aan het waterbusponton in Sliedrecht wordt pas in 2026 uitgevoerd. 2024 wordt gebruikt om de soortgelijke situatie van Papendrecht in de gaten te houden, het ontwerp te maken, de buurt erover te informeren en dan het bestek opstellen en krediet aan te vragen. |
We versterken de MerwedeLingelijn als alternatief voor de auto via de MLL alliantie en de (woningbouw)plannen in deze 'spoorzone'. | Het kabinet heeft afgelopen jaar een streep gezet door de aanleg van vrijwel alle nieuwe wegen en spoorlijnen in Nederland. Zo ook de ontwikkelingen rondom de A15. Hierom hebben we ingezet op een boodschap aan het Rijk om de al gereserveerde middelen te benutten voor de verdere ontwikkeling van de MLL. Dit om de mobiliteitsmogelijkheden en woningbouw langs het spoor te versterken. Met de MLL-alliantie bouwen we kortom samen aan een lobby voor woningbouw/mobiliteit richting Rijk en provincie. |